Ремонт мосту через канал Кофа в Кілійській громаді – прогноз по завершенню, причини долготривалості робіт та додаткові плюси проєкта
В грудні 2023 року почався капітальний ремонт мосту через канал Кофа, що знаходиться на трасі Т-16-07 (Вилкове-Кілія-Ізмаїл) в межах Кілійської громади. І хоча відразу мова йшла про тривалість робіт упродовж шести місяців, вже пройшло 8, а попереду ще чимало етапів. З якої причини строки затягнулися, коли будівництво буде завершено, та що отримають користувачі, окрім самого мосту, розповість Бессарабія INFORM”.
Справедливо буде зазначити, що, згідно з тендерною документацією, роботи мають бути завершені не пізніше, ніж 31 грудня 2024 року, тож наразі порушені лише приблизні прогнози підрядника – компанії “Росдорстрой”. Проте, за словами представника фірми, об’єкт міг би бути готовим до кінця літа, якби фінансування робіт було вчасним.
Наразі ж з 213,1 млн виконавець робіт отримав лише близько одного мільйона гривень. Відомо, що складнощі у фінансуванні, яке забезпечує державний бюджет, пов’язані з війною. І хоча підрядник розуміє ситуацію та працює власним коштом, це впливає на можливості підприємства, яке вимушене перекидати фінансування з інших об’єктів, що значно гальмує процес.
Зокрема ця проблема була піднята під час вчорашнього візиту на об’єкт голови Ізмаїльської РВА Родіона Абашева та голови служби відновлення Андрія Донченка, які пообіцяли зробити усе необхідне, аби прискорити надходження фінансування. Усі сторони дійшли думки, що робота у будь-якому разі буде продовжуватися та має завершитися не пізніше зазначеного у договорі терміну, а краще – якомога раніше.
Наразі більшість важливих робіт на споруді вже виконана. Сьогодні підрядник поклав останню балку, яка об’єднує дві сторони каналу, що вважають знаковою подією у будівництві мостів, а далі буде встановлювати моноліт, робити гідроізоляцію та вкладати асфальт.
Зазначимо, у вартість будівництва мосту також входить облаштування підйому (споруда є значно вищою за дорожнє полотно), а також 400 метрів дороги з обох боків споруди з укріпленням узбіччя.
Нагадаємо, міст був побудований у 60-ті роки минулого століття. У 2021-му його визнали аварійним і закрили після того, як посередині утворилася яма, а усю конструкцію перекосило. Фахівці Служби автомобільних доріг (на той час) дійшли висновку, що через ці пошкодження будь-якої миті може статися обвалення.
Ще з того часу дорога Т-16-07 на цій ділянці перекрита, а користувачам пропонують два варіанти об’їзду: незначно довший, але суцільним бездоріжжям (через села Червоний Яр, Камишівка та Муравлівка), а також — гарною дорогою (через Струмок), але більш як вдвічі довший. Проте більшість автомобілістів віддає перевагу їзді по дамбі та польовим дорогам, коли це дозволяє погода.
На жаль, навіть після завершення мостових робіт значно ситуація не покращиться, адже одразу після мосту користувачів чекає бездоріжжя. Цю трасу, що починається від розвилки з вилківською трасою, проходить вздовж села Ліски, міста Кілія і завершується в місті Ізмаїл, недарма вважають однією з найгірших доріг Бессарабії, а нещодавно голова Ізмаїльської військової адміністрації Родіон Абашев констатував, що вона навіть почала поростати деревами.
Проте відомо, що за трасу почалася нова хвиля боротьби. У своєму зверненні після візиту у Кілійську громаду очільник РВА зазначив, що “потрібно коригувати проєкт і спільними зусиллями включити його до державного бюджету на 2025 рік”.
Зазначимо, готовий проєкт є на ділянку цієї траси від Вилкового до Кілії – він був виготовлений ще до початку повномасштабного вторгнення, а ремонт мав початися ще у 2021 році, проте відтерміновувався через відсутність фінансування. У 2022-му, коли а після чисельних звернень міської влади та лобіювань на різних рівнях, нарешті було попередньо погоджено державою близько 300 з 500 мільйонів гривень, підрядник навіть почав накопичувати техніку біля села Ліски, проте початку роботи завадило повномасштабне вторгнення росії. Тепер же, скоріш за все, й прорахованих на той момент пів мільярда гривень буде замало, аби відремонтувати даний відрізок. Аби це з’ясувати, Служба відновлення переглядає проєкт, а Кілійська міська рада, як запевнив нас голова Кілійської громади Вячеслав Чернявський, готова профінансувати його корегування в разі потреби. Після цього цю ділянку намагатимуться включити у державний бюджет на 2025 рік. Якщо це вдасться, дорога буде відремонтована того ж року.
“Автодорога державного значення Т-16-07 може використовуватись як резервний шлях при заторах на міжнародній трасі М-15 Одеса-Рені…. Окрім стратегічного, [дорога] має і важливе соціальне значення, адже відіграє важливу роль у забезпеченні базових потреб населення,”, – зазначив важливість цього маршруту голова РВА.
Також наразі є новини з приводу ремонту дороги у мікрорайоні Омарбія в межах міста Кілія, а також роботи з експлуатаційного утримання автодороги Т-16-30 від Кілії до с.Струмок, про що “БІ” повідомить читачів найближчим часом.