У Чорному морі продовжується витік нафти із затонулих російських суден
Минуло вже десять місяців після аварії танкерів «Волгонефть-212» і «Волгонефть-239», а російська влада так і не провела герметизацію корпусів під водою. Наразі витік нафти триває і навіть посилюється з приходом осінніх штормів. Про це у Фейсбук розповів еколог та громадський діяч Владислав Балінський.
«Супутники Sentinel-1 фіксують стабільні *dark-core* зони в тих самих координатах, що й у зимовий період. Основними джерелами забруднення залишаються три підводні уламки танкерів «Волгонефть-212» та «Волгонефть-239», розташовані в межах 45.03–45.08° N / 36.52–36.61° E.
Головні витоки формуються з двох носових частин, що лежать на дні поблизу 45.07–45.08° N / 36.53° E, та з кормової частини «Волгонефть-212», розташованої східніше», – зазначає Владислав.
За його словами, супутникові спостереження показують, що інтенсивність витоків не є сталою. У різні періоди один із уламків, імовірно під дією штормових течій або незначного зсуву корпусу, змінює своє положення у просторі, після чого з нього спостерігається посилений вихід мазуту. Активність джерел чергується: іноді більш вираженим є шлейф від кормової частини «Волгонефть-212», а іноді – від однієї з носових секцій, що залишаються найстабільнішими у просторі.
«А от з кормової частини «Волгонефть-239», що розташована майже біля берега, мазут був відкачаний ще навесні – найімовірніше, лише тому, що він мав ринкову цінність», – припускає еколог.
Окрім активних уламків, супутники фіксують прояви вторинного забруднення у відкритій акваторії навпроти Анапи та Бугазької коси. Тут періодично з’являються широкі дифузні плями – вспливання мазуту з донних відкладень, які накопичилися за попередні місяці. Під час штормів ці відкладення піднімаються у вигляді тонких плівкових «хмар» і розтягуються течіями.
Підготувала Діана ГЕРГІНОВА