Вундеркіндами не народжуються: у чому секрет здібностей 12-річного мешканця Рені Костянтина Кєлбана(фото)
Вундеркіндами народжуються чи стають? Мешканка Рені Інна Енчу впевнена, що стають, бо мало мати вроджені таланти – їх треба розвивати, а це наполеглива праця. Понад чотири роки вона щотижня їздила із сином Костянтином Кєлбаном до Ізмаїла, де в одному з центрів він освоював ментальну арифметику та ліберику. У 12 років хлопчик не лише перемагає у всеукраїнських та міжнародних олімпіадах, а і є володарем унікальних здібностей. Докладніше – у статті журналіста видання «Махала».
Успіхи Кості – предмет особливої гордості для його мами, яка вкладає в сина багато сил і праці. Декілька років тому хлопчик був відзначений в номінації «Обдарована дитина», яку йому вручили у Вінниці – за вміння рахувати в думці п’ятизначні числа: за 1 секунду він зробив 7 дій. Але цим його можливості не обмежуються: менше, ніж за пів секунди хлопчик може робити в думці 100 (!) дій з однозначними числами.
«Попри те, що Костя з двох років займається англійською, я вирішила серйозно взятися за його освіту. Зізнаюся, особливих здібностей у ньому не помічала. Але одного разу я побачила ролик одного із всеукраїнських центрів розвитку інтелекту дитини, який мав своє представництво в Ізмаїлі. Мені стало цікаво, і ми з Костею туди поїхали. Там він і став займатися ментальною арифметикою, методика якої включає розвиток одночасно обох півкуль мозку. “Фішка” ментальної арифметики в тому, що одночасний розвиток обох півкуль дозволяє дитині підійти до вирішення завдань відразу з двох сторін: творчої та аналітичної», – розповідає Інна.
За словами мами, у процесі навчання використовуються дві руки одночасно, і роблячи на абакусі (рахунках) обчислення відразу двома руками, дитина якраз і стимулює роботу обох півкуль мозку.
«Крім того, діти роблять обчислення і в умі, представляючи рахунки у своїй уяві, завдяки чому задіяні обидві півкулі», – уточнює мама Кості.
Вона вирішила зайнятися освітою своєї дитини, знайшла центр в Ізмаїлі й почала його туди возити.
«Якщо я скажу, що мій син із великим бажанням усім цим займається, це було б неправдою. Так, десь я його змушую, десь стимулюю, а десь він сам виявляє інтерес і ініціативу. Я завжди говорю Кості, що випадкових перемог, бо так «зійшлися зірки», не буває. Будь-який успіх – це результат щоденної праці, цілеспрямованості та докладених зусиль. І моя дитина, яка вирішувала в день 100 прикладів, чудово це розуміє»,– відповіла Інна Єнчу.
Крім ментальної арифметики ренійський школяр освоював і ліберику — методику, що розвиває швидкість читання.
«Костя проходив тестування на швидкість читання, останнє показало, що за 1,36 хвилини він прочитав текст на 495 слів. І не тільки прочитав, а й відтворив у пам’яті. Загалом, ліберика – дуже цікава методика. У ній представлені спеціальні техніки читання, за допомогою яких здійснюється перехід від звичайного горизонтального читання до так званого блокового читання або читання зверху вниз. Мій син, наприклад, може прочитати текст «в два торкання». Дана техніка передбачає, що в кожному рядку прочитується тільки перше і останнє слово, але при цьому дитина повністю розуміє і засвоює те, що вона прочитала. На перший погляд, все це здається дуже складним, але він впорався, прочитавши за цією методикою за 56 секунд 195 слів і повністю по пам’яті переказав текст», – продовжує мати шестикласника.
Ментальна арифметика та ліберика – це не повний перелік захоплень ренійського школяра. Як виявилося, Костя Кєлбан знайшов себе і в інших областях, далеких від точних наук, де також займається із старанністю.
«Мій син ходить на уроки фортепіано та вокалу, грає на скрипці. Тим самим перед ним розкриваються різні напрямки, де можна виявити свої здібності. Зрозуміло, що у дорослому житті йому знадобиться не все, чим він зараз займається. Але раптом він стане відомим математиком чи вченим у якійсь іншій сфері. Або, як він сам каже: «Може, я в Мілані концерти даватиму», – каже вона.
Крім занять музикою, хлопчик продовжує вивчати англійську. За словами мами, для своїх років цю мову він знає дуже добре, легко читає і потім переказує прочитане.
Ми не могли не запитати Інну, як дитина ставиться до таких навантажень, чи не протестує?
«Костя розуміє, що в його освіту вкладаються чималі гроші, які він має у хорошому розумінні цього слова відпрацювати, тобто показати результат. І розуміння таких простих істин розвиває у ньому відповідальність. Він бачить, що ми, дорослі, працюємо, щоб забезпечувати сім’ю та його навчання, і розуміє, що його обов’язок – це вчитися», – відповідає мати хлопчика.
Знання та навички, які розвинув у собі ренійський школяр, дозволяють йому показувати результати у різних інтелектуальних змаганнях. Так, Костя Кєлбан є лауреатом І ступеня І Міжнародного фестивалю-конкурсу дитячого, юнацького та молодіжного мистецтва «Стихія мистецтв» та XII регіонального фестивалю-конкурсу вокального мистецтва «Дунайські зірочки-2023», він відзначений дипломами та грамотами у багатьох шкільних конкурсах.
«Мій син дуже скромний, ніколи не поводиться так, щоб показати, що він кращий і розумніший за когось у класі. Це абсолютно виключено! Коли Кості настав час йти до школи, ми в сім’ї навіть подумували віддати його відразу в 2-3 клас, але зрештою вирішили, що він повинен вчитися зі своїми однолітками. У нього хороші взаємини з однокласниками, у школі (він навчається у Ренійському ліцеї №2) йому комфортно, що підтверджують його вчителі. Звичайно, Костя пишається своїми знаннями та практичними навичками, але вони ніяк не є для нього приводом для гордині. Вони для нього є стимулом рухатися далі, досягати нових цілей у навчанні», – зазначила Інна Єнчу.
Фото надані Інною Єнчу.
Джерело: mahala.com.ua