Від чуток до забобонів: чому не існує винищувачів F-13 та F-17
Серед широкого ряду американських бойових літаків — від легендарного F-14 Tomcat до новітнього F-35 Lightning II — ви не знайдете винищувачів із позначеннями F-13 або F-17. Це відсутність, яка довгий час породжувала чутки, а насправді має цілком логічні (і навіть містичні) пояснення, пише Slashgear.
F-17, що став Hornet
У 1970-х роках компанія Northrop розробила винищувач YF-17 Cobra, який брав участь у конкурсі ВПС США на легкий винищувач. Проте цей тендер виграв General Dynamics зі своїм YF-16, який і став знаменитим F-16 Fighting Falcon.
Втім, YF-17 не залишився в історії без продовження. ВМС США зацікавилися проєктом і адаптували його під палубну авіацію — так з'явилися F/A-18 Hornet та Super Hornet, одні з найуспішніших винищувачів сучасності. Таким чином, F-17 як серійна модель не з’явилася, хоча фактично стала базою для F-18.
F-13: число, якого бояться
Щодо F-13, то пояснення менш технічне, але доволі поширене у військовій історії — марновірство. Так званий страх перед числом 13 — трискайдекафобія — має глибоке коріння навіть у формальних системах позначень. Жоден бойовий літак ВПС США не отримав такого індексу.
До того ж, число "13" вже фігурувало в історії — німецький літак Junkers F13 (перший металевий пасажирський літак 1919 року). Але це радше історичний збіг, ніж причина.
Історія повторюється: F-19 теж зник
Цікаво, що аналогічно пропустили й F-19. Компанія Northrop перейшла одразу до F-20 Tigershark, уникаючи номеру, який міг бути співзвучним з радянськими МіГами (МіГ‑19, МіГ‑21 тощо). До цього дня F-19 залишається джерелом легенд і навіть надихнув художні зображення "невидимок" у 1980-х.
Історія позначень американських винищувачів — це не лише про техніку, а й про конкуренцію, політику і трохи про забобони.
Джерело: УНІАН