Одеське метро над землею: з’явилася нова нестандартна ідея
Ключові моменти:
- Одеситам пропонують підтримати петицію щодо створення естакадного метро.
- Наземний формат вважають більш економним та простішим через особливості геології міста.
- Наразі це лише ідея: немає фінансування, остаточних маршрутів та чітких термінів реалізації.
Естакадне метро в Одесі: суть ініціативи
Автор петиції Владислав Тимченко звернувся до міської влади з проханням розглянути можливість створення естакадного метро в Одесі. Мова йде про наземний метрополітен — систему, що може рухатися по естакадах або складатися з ділянок як надземного, так і підземного тракту.

За словами автора, такий варіант особливо підходить для Одеси через складну геологію, щільну історичну забудову та високі витрати на підземні роботи. Наземна інфраструктура, на його думку, дозволить зменшити терміни будівництва та скоротити загальні витрати у порівнянні з традиційним підземним метро.
У тексті петиції наголошується, що наразі проект естакадного метро перебуває на стадії обговорення: відсутнє фінансування, не визначені маршрути й немає затверджених термінів виконання робіт. Варто зазначити, що схожа ініціатива вже з’являлася на платформі «Соціально активний громадянин» приблизно три місяці тому.
Питання створення метро в Одесі регулярно піднімають у публічному просторі, однак класичний підземний варіант часто вважають надто витратним. Депутат Одеської міськради Петро Обухов раніше зазначав, що прокладання підземної лінії коштувало б місту приблизно стільки, скільки два річні бюджети. За його оцінками, вартість одного кілометра підземного метро становить близько 100 мільйонів доларів, або орієнтовно 4 мільярди гривень. Він також підкреслював, що добре налагоджена трамвайна мережа може стати гідною альтернативою метро.
Проекти метро в Одесі: що раніше пропонували
Ідея створення метро в Одесі обговорюється вже не перший рік. Ще у 2007 році її мали намір закласти в Генплан міста до 2031 року. Тоді планували лінію приблизно 38 кілометрів, яка мала з’єднати Пересипський район із центром та південними районами, зокрема Київський район. У 2009 році компанія «Електротранс-Одеса» пропонувала варіант «легкого» метро — комбіновану підземно-наземну лінію довжиною близько 22 кілометрів від селища Котовського до Куликового поля. Проте жоден із цих проєктів так і не був реалізований.
Джерело: times






