Водії, які сьогодні перетинають кордон через поромну переправу «Орлівка-Ісакча», отримують у подарунок пляшку вина

Водії, які сьогодні перетинають кордон через поромну переправу «Орлівка-Ісакча», отримують у подарунок пляшку вина

Кожен водій, який сьогодні, 12 серпня, перетинає кордон України через поромну переправу «Орлівка-Ісакча» в будь-який бік, на українській стороні отримує у подарунок пляшку червоного або білого буджацького вина, розлитого ТМ «Болград». Вино розлите спеціально до п’ятиріччя Поромного комплексу «Орлівка» і має відповідне маркування. Про це розповів засновник Поромного комплексу «Орлівка» Юрій Дімчогло.

Нагадаємо, що Поромний комплекс «Орлівка» розпочав свою роботу п’ять років тому 10 серпня. У цей день о восьмій ранку на постійну роботу на щойно збудованому пункті перетину кордону заступили перші зміни прикордонної та митної служб України та Румунії. 

Протягом двох днів відпрацювалися всі технічні питання взаємодії та принципи роботи. І якраз 12 серпня зранку поромом пішли перші рейси з вантажним транспортом. У той день їх було зроблено два. Сьогодні ж на лінії цілодобово, кожні 30 хвилин, курсують два пороми, здійснюючи перевезення вантажівок, пасажирських автобусів, легкових авто і навіть подорожніх, які перетинають кордон пішки.

Ідею з’єднати два береги Дунаю у місці, де жителі двох сіл можуть бачити один одного неозброєним оком, реалізували небайдужі до долі рідного краю Буджаку депутат Одеської обласної ради VI та VII скликань Юрій Дімчогло, винороб Володимир Маслєнков та власник агробізнесу на півдні Одещини Олег Сулаков.

Сьогодні поромний комплекс має статус морського терміналу. Його включено в акваторію Ренійської філії ДП «Адміністрації морських портів України», завдяки чому партнери змогли перетворити його на повноцінний річковий порт «Орлівка», який, до речі, цьогоріч також святкує своє п’ятиріччя.

На поточний момент в порту і на поромному комплексі працює 137 співробітників. Щорічно ці підприємства поповнюють державний та місцеві бюджети на десятки мільйонів гривень. Так, за 2024 рік у бюджети всіх рівнів Поромний комплекс «Орлівка» сплатив 20 млн гривень, а Річковий порт «Орлівка» – 23 млн гривень.

На початку повномасштабного вторгнення поромний комплекс фактично врятував життя десятків тисяч наших співвітчизників, які виїздили з країни у невідомість. Тоді поромний комплекс «Орлівка» перетворився на головний гуманітарний хаб на півдні України на кордоні з ЄС. Водночас в Ісакчі працював штаб, де українці могли відразу ж отримати статус біженця в Євросоюзі. А порахувати кількість гуманітарної допомоги, яка за останні більше ніж три роки була ввезена до України через пором, вже мабуть і неможливо.

Зараз поромна лінія Орлівка-Iсакча працює у цілодобовому режимі 24/7. З 08.00 до 20.00 між двома пунктами курсують два пороми в режимі NON – STOP – з відходом від кожного з берегів орієнтовно кожні 30-40 хвилин. З 20.00 до 08.00 – працює один пором з інтервалом орієнтовно щогодини.

І навіть неодноразові атаки агресора на інфраструктуру комплексу не зупинили його діяльність. Колектив Поромного комплексу «Орлівка» оперативно відновлював роботу.

Тож важко уявити, що було б, якби переправу не збудовали до повномасштабного вторгнення…

І не буде зайвим ще раз зазначити, що саме стратегічне бачення ідеолога проєкту «Орлівка-Ісакча Юрія Дімчогло зіграло значну роль в економіці регіону та всієї України у важкий період, який зараз переживає наша держава.

Діана ГЕРГІНОВА

Фото Юрія ДІМЧОГЛО

Джерело: Південь сьогодні



Загрузка...