Корабельна аварія в Одеській області: гирло Бистре знову відкрито для суден після трагедії
Судноплавство до дунайських портів Одеської області через гирло Бистре відновили з 6 серпня.
Морський канал був закритий з міркувань безпеки після підриву днопоглиблювального судна «Інгульський», в результаті якого загинули троє моряків, повідомили в Адміністрації морських портів України.
«Перед відновленням руху каналом гирла Бистре відповідними службами, у тому числі ВМС ЗСУ, були проведені проміри та протимінне обстеження в районі біля аварійного земснаряда «Інгульський». Акт обстеження затверджено з позитивними висновками. Також виконано комплекс заходів із перевірки технічного стану каналу та організації безпечного судноплавства», — йдеться у заяві.
Нагадаємо, ввечері 23 липня «Інгульський» проводив роботи з поглиблення гирла Бистре. В результаті вибуху міни загинуло три члени екіпажу, решту вісім — госпіталізували. Сам земснаряд затонув.
Зараз рух в протоці відновлено для всіх суден з осадкою не більше 4,5 м.
Зазначимо, до повномасштабного вторгнення Бистре було не судноплавним, його ввели в експлуатацію в липні 2022 року. На той момент глибина каналу була всього 3,9 м, що не дозволяло проходити великим плавзасобам. Ізмаїл, Рені та Вилкове стали основними портами для експорту українського зерна, проте великі судна були змушені йти через глибоководну румунську протоку – Суліна. Влітку 2023 року фарватер Бистрого вдалося поглибити до 6,5 м, що значно збільшило вантажопотік з українських портів Одещини.
Підрив на міні «Інгульського» змусив судновласників змінювати маршрут, що призвело до підвищення ціни за перевезення зерна та інших вантажів, вважає оглядач «Думської» Олексій Сухий.
«Після інциденту з нашим земснарядом, залишився тільки один шлях руху суден – через румунську протоку Суліна. Це глибоководний канал, але він контролюється сусідньою державою, там своя черга на прохід і інша ціна лоцманської проводки. Іншими словами, це призвело до простою суден і подорожчання перевезення, що позначиться на ціні вантажу, що перевозиться. Відновлення руху через Бистре розвантажить цей напрямок нашого експорту. Однак осадка до 4,5 метрів недостатня для великих суден, тому в АМПУ попереду багато роботи з поглиблення цієї протоки», — зазначив оглядач.