Продажі китайських електрокарів б’ють рекорди в Європі
Китайські автовиробники досягли рекордних 7,4% всіх продажів легкових автомобілів у Європі та вперше випередили південнокорейських автовиробників, таких як Kia.
Китайські автовиробники продемонстрували найкращий місячний результат в історії європейського ринку, перевищивши попередні максимуми завдяки зростаючому попиту на електромобілі та гібриди. Про це повідомляє Bloomberg.
За даними дослідницької компанії Dataforce, компанії на чолі з BYD, SAIC Motor та Chery Automobile досягли рекордних 7,4% всіх продажів легкових автомобілів у Європі та вперше випередили південнокорейських автовиробників, таких як Kia.
Прискорення продажів у вересні стало результатом кількох місяців стабільного зростання. BYD, найбільший у світі виробник електромобілів, розширив дилерську мережу та модельний ряд підключних гібридів і електромобілів.
Зміни були особливо помітні у Великій Британії, на яку припадає майже половина європейських продажів китайських виробників. Попит стимулювався дворічною зміною номерних знаків у країні, а також підкреслив зростаючу привабливість брендів. Британські імпортні мита у 10% значно нижчі за підвищені мита на китайські електромобілі, введені ЄС минулого року.
Продажі BYD у Великій Британії зросли у шість разів порівняно з серпнем, практично зрівнявшись із показниками MG від SAIC. Бренди Chery Omoda та Jaecoo також набирають популярності завдяки новим гібридним позашляховикам.
Успіхи в Європі акцентують зростаючу нерівність в автомобільній промисловості, де дешевші технології акумуляторів дають китайським виробникам конкурентну перевагу. Європейські бренди, котрі вже втратили частку на ринку електромобілів у Китаї, тепер постають перед посиленою конкуренцією на внутрішньому ринку, оскільки китайські виробники активніше виходять на закордонні ринки в умовах надлишку потужностей на материковому Китаї.
За даними Європейської асоціації автовиробників, продажі підключних гібридів у Європі у вересні зросли на 62%. Продажі гібридів без підзарядки збільшилися на 15%.
Високий попит на більш доступні моделі також сприяв зростанню продажів європейських автовиробників, таких як Volkswagen та Renault. Проте значна частина зростання припала на частку китайських виробників: за даними Schmidt Automotive Research, їхня частка у Західній Європі досягла 8%, вперше обігнавши південнокорейські бренди.
За даними Dataforce, частка китайських брендів на ринку підключних гібридів у Європі зросла більш ніж на 7 процентних пунктів, досягнувши 20% у вересні. Частка електромобілів у вересні зросла на 1,7 процентних пункту, до 11%, і досягла б 13%, якби враховувати продажі від партнерства Zhejiang Leapmotor Technology Co. зі Stellantis NV та підприємства Ebro-Chery.
Раніше китайські автовиробники продемонстрували стрімке зростання продажів у Європі у першій половині 2025 року.
Тим часом деякі традиційні гравці ринку втрачають позиції. Stellantis продемонстрував найбільше падіння - його частка знизилася з 16,7% до 15,3%. На другому місці за спадом - Tesla, чия частка впала з 2,4% до 1,6%. Внаслідок тривалих падінь продажів Tesla, Volkswagen стала найбільшим автовиробником електромобілів у Європі.






