Як це - літати на бомбардувальнику B-2 протягом 44 годин: пілоти-рекордсмени розкрили деталі
Сім стелс-бомбардувальників США пролетіли приблизно 37 годин, аби атакувати іранські ядерні об'єкти на вихідних. Зокрема у Пентагоні назвали операцію "Midnight Hammer" найдовшим польотом B-2 Spirit за останні десятиліття. Про це пише Business Insider.
"Рекорд найдовшого польоту бомбардувальника B-2 належить Мелвіну Діл та Браяну "Джетро" Нілу, двом пілотам ВПС у відставці, які в жовтні 2001 року здійснили 44-годинний політ, виконавши одну з перших бомбардувальних місій в Афганістані після трагічних терористичних атак 11 вересня", - нагадали у матеріалі.
Тепер вони розповіли, як це - проводити такі довгі бомбардувальні місії та здійснювати напружені дозаправки в повітрі, які необхідні для того, аби B-2 міг літати, "маючи лише кілька годин сну та трохи в'яленої яловичини".
Найдовший політ бомбардувальника B-2 - що відомо
За словами Ніла, атаки 11 вересня 2001 року відбулися тоді, коли пілоти проходили щорічні навчання з ядерних можливостей.
Коли почали надходити повідомлення про викрадені літаки Ніл спершу подумав, що це частина навчань. Однак пізніше все стало зрозуміло, тому його підрозділ готував варіанти місії для високопоставлених чиновників адміністрації тодішнього президента США Джорджа Вокера Буша, які хотіли відповісти на теракт силою.
Діл зазначив, що тоді він разом з Нілом були одними з небагатьох екіпажів B-2, які тоді вирушили до Афганістану.
"Вони добре знали B-2 Spirit, проте літали на ньому лише кілька разів на місяць, щоб зберегти дорогий літак і зменшити витрати на технічне обслуговування. Більшу частину часу вони тренувалися на навчальному літаку T-38, який був дешевшим варіантом для підтримання льотних навичок", - підкреслили в BI.
Попри те, що вони інколи літали на бомбардувальнику B-2 по США, аби потренуватися в далеких перельотах, вони ніколи не мали досвіду польотів у бойових умовах. Однак на початку жовтня 2001 року вони вилетіли з авіабази Вайтмен у Міссурі, де базуються всі B-2, і попрямували на захід, до Афганістану.
Зазначається, що перед вильотом на місію льотчики, які відповідальні за забезпечення пілотів необхідним спорядженням, придбали ліжко для задньої частини літака, на якому можна було лежати. Ніл згадує з посмішкою імпровізовані спальні місця в стелс-бомбардувальнику за 2 млрд доларів.
"Коли піднімається драбина і ви входите в кабіну, на підлозі є рівне місце довжиною трохи більше 6 футів (майже 2 метри - УНІАН). І тому я думаю, що за два дні, які я провів у цьому маленькому просторі, я провів на цьому ліжку в цілому близько п'яти годин", - наголосив Ніл.
Пілотування бомбардувальника B-2
Порівняно з такими літаками, як винищувачі F-16 Fighting Falcon і F-22 Raptor, на яких Ніл літав під час своєї роботи, пілотування бомбардувальника B-2 здавалося йому водінням вантажівки після багатьох років за кермом спортивного автомобіля, каже пілот.
Водночас Діл вже мав досвід пілотування бомбардувальників, коли працював зі стратегічними B-52 до приєднання до спільноти B-2, але Spirit - це зовсім інший літак.
"Для польоту B-2 в повітрі потрібен лише один пілот, який повинен бути в стані готовності, а другий може відпочивати. Але для посадки, зльоту, скидання бомб і дозаправки потрібні обидва члени екіпажу", - зауважили у матеріалі.
Коментуючи нещодавню місію бомбардувальника B-2 в Ірані, Діл сказав, що найбільше його вразило обслуговування та управління флотом.
"Військово-повітряні сили за одну ніч підняли в повітря третину свого парку бомбардувальників, щоб точно виконати цю місію. Це неймовірно", - додав пілот.