В Ізмаїлі створять сучасний тренажерний комплекс для судноводіїв: УДП запускає проєкт вартістю понад 22 млн грн

В Ізмаїлі створять сучасний тренажерний комплекс для судноводіїв: УДП запускає проєкт вартістю понад 22 млн грн

В Ізмаїлі створюють сучасний тренажерний «річковий місток» — унікальний навчальний комплекс, що відповідатиме європейським нормам підготовки річкових кадрів. Ініціатором проєкту є ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство». Детальніше про його концепцію та завдання  розповів заступник генерального директора компанії Сергій Мартиновець.

Головною метою проєкту є модернізація навчальної бази УДП і забезпечення підготовки судноводіїв на сучасному тренажерному комплексі, який відповідає європейським нормам для внутрішнього судноплавства (CESNI/ES-QIN) та стандартам ІМО/STCW. 

“Це буде повномасштабний навігаційний тренажер містка річкового судна з панорамною візуалізацією, повним набором органів керування й місцем інструктора для створення та оцінювання сценаріїв. Така система дозволяє відпрацьовувати маневрування, навігацію, радіообмін і дії в нестандартних та аварійних ситуаціях без ризику для людей і техніки, з високою частотою тренувань і контрольованою складністю вправ”, – розповідає Сергій Мартиновець.

Комплекс базуватиметься на тренажері Wärtsilä NTPRO 6 (річкова версія) з інтегрованими системами Inland ECDIS TRESCO та річковим радаром JRC. Він дозволить відпрацьовувати маневрування, швартові та буксирні операції, роботу з навігаційними приладами, а також дії в аварійних ситуаціях без ризику для людей і техніки.

Проєкт вартістю 22,56 млн грн реалізується коштом грантової програми Світового банку RELINC, яка спрямована на розвиток логістики на Дунаї. 

“У травні 2025 року УДП офіційно звернулося до ДП «АМПУ» з пропозицією замість попереднього інвестиційного компонента «модернізація барж» включити до грантової програми Світового банку новий напрям – створення тренажерного комплексу для підготовки екіпажів. Програма RELINC спрямована на відновлення логістики на Дунаї”, – пояснює Сергій Миколайович.

Наразі ініціатори проєкту підготували технічне рішення з повним кошторисом і передали пакет документів до Адміністрації морських портів України для подальшого погодження зі Світовим банком. 

Нове обладнання розмістять на території чинного навчального комплексу УДП в Ізмаїлі. Саме це місто є ключовим транспортним вузлом українського Дунаю та базою компанії, тож створення сучасного тренажерного центру тут виглядає стратегічно обґрунтованим рішенням.

“Навчальна база в Ізмаїлі працює, але річковий тренажер морально й технічно застарів, не відтворює в повному обсязі сучасні навігаційні системи й обмежує якість та інтенсивність тренувань. Через це значна частина відпрацювань вимушено відбувається на реальних суднах – це дорого, обмежено в часі й не дозволяє безпечно репетирувати аварійні сценарії. Саме ця проблема і є мотивацією для інвестиції в новий комплекс”, – ділиться фахівець УДП. 

Діючий тренажер

Підготовка судноводіїв включатиме комбінацію тренажерних занять та контрольних виходів на реальні судна УДП. Інструктор надаватиме вправи під конкретні ділянки Дунаю, фіксуватиме хід тренувань на відео, розбиратиме помилки й формуватиме індивідуальні плани вдосконалення. За потреби робочі місця слухачів можна буде комплектувати кріслами на рухомій платформі для імітації руху. 

“Завдяки системному відпрацюванню небезпечних сценаріїв у симуляторі, що неможливо або надто ризиковано на реальному судні, ми очікуємо зниження рівня аварійності, стабільніше маневрування в складних умовах — течії, вітру, обмежених фарватерів, портових акваторій — та швидшу перепідготовку кадрів у пікові сезони”, – зауважує Сергій Мартиновець. 

Тренажер дозволяє масштабувати навчальні потоки, скорочувати пряму собівартість годин підготовки і вивільняє флот для основної діяльності – перевезень. 

Додатково УДП планує проводити комерційні тренінги для зовнішніх замовників (портові оператори, приватні судновласники, іноземні екіпажі), що підсилить самоокупність центру. 

Симулятор дозволить відпрацьовувати аварійні сценарії без ризику, а підготовка інструкторів у постачальника гарантує ефективний старт навчань.

Макет нового сучасного комплексу

«Для Українського Дунайського пароплавства цей проєкт означає перехід на стандарти ЄС, зниження аварійності, експорт освітніх послуг і що дуже важливо – підготовку майбутніх членів суднової команди великої родини УДП. Для Ізмаїла – це створення навчального хабу Дунайського басейну та довготривала економічна віддача», – підсумували в компанії.

Закупівлі у межах проєкту здійснюватимуться за міжнародними процедурами, а після погодження Світового банку УДП перейде до контрактування та монтажу обладнання. 

Запуск тренажера заплановано до кінця 2025 року.

 

Схема зон досяжності моніторів та органів керування нового комлексу

Джерело: bessarabia.ua

В Ізмаїлі створюють сучасний тренажерний «річковий місток» — унікальний навчальний комплекс, що відповідатиме європейським нормам підготовки річкових кадрів. Ініціатором проєкту є ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство». Детальніше про його концепцію та завдання Бессарабія.UA розповів заступник генерального директора компанії Сергій Мартиновець.

Головною метою проєкту є модернізація навчальної бази УДП і забезпечення підготовки судноводіїв на сучасному тренажерному комплексі, який відповідає європейським нормам для внутрішнього судноплавства (CESNI/ES-QIN) та стандартам ІМО/STCW. 

“Це буде повномасштабний навігаційний тренажер містка річкового судна з панорамною візуалізацією, повним набором органів керування й місцем інструктора для створення та оцінювання сценаріїв. Така система дозволяє відпрацьовувати маневрування, навігацію, радіообмін і дії в нестандартних та аварійних ситуаціях без ризику для людей і техніки, з високою частотою тренувань і контрольованою складністю вправ”, – розповідає Сергій Мартиновець.

Комплекс базуватиметься на тренажері Wärtsilä NTPRO 6 (річкова версія) з інтегрованими системами Inland ECDIS TRESCO та річковим радаром JRC. Він дозволить відпрацьовувати маневрування, швартові та буксирні операції, роботу з навігаційними приладами, а також дії в аварійних ситуаціях без ризику для людей і техніки.

Проєкт вартістю 22,56 млн грн реалізується коштом грантової програми Світового банку RELINC, яка спрямована на розвиток логістики на Дунаї. 

“У травні 2025 року УДП офіційно звернулося до ДП «АМПУ» з пропозицією замість попереднього інвестиційного компонента «модернізація барж» включити до грантової програми Світового банку новий напрям – створення тренажерного комплексу для підготовки екіпажів. Програма RELINC спрямована на відновлення логістики на Дунаї”, – пояснює Сергій Миколайович.

Наразі ініціатори проєкту підготували технічне рішення з повним кошторисом і передали пакет документів до Адміністрації морських портів України для подальшого погодження зі Світовим банком. 

Нове обладнання розмістять на території чинного навчального комплексу УДП в Ізмаїлі. Саме це місто є ключовим транспортним вузлом українського Дунаю та базою компанії, тож створення сучасного тренажерного центру тут виглядає стратегічно обґрунтованим рішенням.

“Навчальна база в Ізмаїлі працює, але річковий тренажер морально й технічно застарів, не відтворює в повному обсязі сучасні навігаційні системи й обмежує якість та інтенсивність тренувань. Через це значна частина відпрацювань вимушено відбувається на реальних суднах – це дорого, обмежено в часі й не дозволяє безпечно репетирувати аварійні сценарії. Саме ця проблема і є мотивацією для інвестиції в новий комплекс”, – ділиться фахівець УДП. 

Діючий тренажер

Підготовка судноводіїв включатиме комбінацію тренажерних занять та контрольних виходів на реальні судна УДП. Інструктор надаватиме вправи під конкретні ділянки Дунаю, фіксуватиме хід тренувань на відео, розбиратиме помилки й формуватиме індивідуальні плани вдосконалення. За потреби робочі місця слухачів можна буде комплектувати кріслами на рухомій платформі для імітації руху. 

“Завдяки системному відпрацюванню небезпечних сценаріїв у симуляторі, що неможливо або надто ризиковано на реальному судні, ми очікуємо зниження рівня аварійності, стабільніше маневрування в складних умовах — течії, вітру, обмежених фарватерів, портових акваторій — та швидшу перепідготовку кадрів у пікові сезони”, – зауважує Сергій Мартиновець. 

Тренажер дозволяє масштабувати навчальні потоки, скорочувати пряму собівартість годин підготовки і вивільняє флот для основної діяльності – перевезень. 

Додатково УДП планує проводити комерційні тренінги для зовнішніх замовників (портові оператори, приватні судновласники, іноземні екіпажі), що підсилить самоокупність центру. 

Симулятор дозволить відпрацьовувати аварійні сценарії без ризику, а підготовка інструкторів у постачальника гарантує ефективний старт навчань.

Макет нового сучасного комплексу

«Для Українського Дунайського пароплавства цей проєкт означає перехід на стандарти ЄС, зниження аварійності, експорт освітніх послуг і що дуже важливо – підготовку майбутніх членів суднової команди великої родини УДП. Для Ізмаїла – це створення навчального хабу Дунайського басейну та довготривала економічна віддача», – підсумували в компанії.

Закупівлі у межах проєкту здійснюватимуться за міжнародними процедурами, а після погодження Світового банку УДП перейде до контрактування та монтажу обладнання. 

Запуск тренажера заплановано до кінця 2025 року.

Схема зон досяжності моніторів та органів керування нового комлексу



Загрузка...