В Ізмаїльській філії Одеського обласного центру зайнятості проводять опитування роботодавців та готуються до відкриття офісу «Зроблено в Україні»
У зв’язку з воєнними діями, в Україні з’явилося багато нових викликів, зокрема – у питанні працевлаштування та кадрових потреб. У тому числі вже неодноразово ми чули історії про освоєння жінками класично відомих чоловічих професій, як-от тракторист, водій громадського транспорту або ж слюсар. У деяких випадках жінки змушені опановувати нові професії у зв’язку із тим, що їхні чоловіки, які займалися такою роботою до повномасштабної війни, наразі захищають країну. Зокрема такі випадки є на Одещині, до прикладу – в Ісаєвському аграрному ліцеї. Тому, аби краще розуміти кадрові потреби роботодавців по країні, організовувати відповідне навчання та перенавчання й планувати на такі заходи бюджет, Державна служба зайнятості оголосила у грудні велике опитування. Детальніше про це розповів журналістці «Південь сьогодні» директор Ізмаїльської філії Одеського обласного центру зайнятості Володимир Довгаль. Крім того, він повідомив, що незабаром у районі запрацює офіс «Зроблено в Україні».
Опитування роботодавців
Наприкінці грудня Державна служба зайнятості запустила масштабне опитування роботодавців, метою якого є вивчення поточної та перспективної потреби підприємств у працівниках, виявлення можливих перешкод у працевлаштуванні різних категорій громадян.
«Окремо фахівці служби вивчатимуть готовність бізнесу до залучення кадрів серед ветеранської спільноти, створення можливостей для працевлаштування внутрішньо переміщених громадян. Вперше буде досліджуватися ставлення підприємців до найму або повернення на роботу людей пенсійного віку, а також спроможність та бажання працевлаштовувати жінок на умовно «чоловічі» професії», – так про це пишуть на сайті ДСЗ.
В Ізмаїльському районі, за словами Володимира Довгаля, Державний центр зайнятості визначив близько 345 роботодавців, які створюють робочі місця та впливають на економічну ситуацію в регіоні. Саме опитування проводиться в електронному форматі й відбувається вже не перший рік. Головна мета, коротко кажучи – визначити кадрові та інші потреби наших підприємців на 2025 рік.
«Ми надсилаємо анкету, і роботодавець розповідає про свої кадрові потреби, які він бачить на 2025 рік. І ця інформація використовується тільки службою зайнятості. Бо деякі підприємства лякаються, кажуть це для податкової потім здасте. Ні. Це саме потрібно для того, щоб ми розуміли, яка з боку Державної служби зайнятості потрібна допомога конкретному підприємству в навчанні, перенавчанні, розгортанні громадських робіт, суспільно корисних робіт, бо суспільно корисні роботи можуть бути і для збору врожаю…» – пояснює директор Ізмаїльської філії Одеського обласного центру зайнятості.
Однак він зазначив, що досі роботодавці Ізмаїльського району не повідомляли про потребу в опануванні жінками таких професій, як тракторист або водій:
«Ми ще від наших роботодавців не чули, що їм потрібні саме жінки трактористи чи жінки водії. Більш це пішло на заході Україні, там вже Рівненський навчальний заклад державної служби зайнятості провів навчання двох груп… Це переважно жінки, у котрих чоловіки були фермерами і пішли на фронт, життя їх змусило сісти за кермо трактора і за кермо автобуса. І ми знаємо, що також у столиці – в Києві, жінки пішли навчатися на професію водія тролейбуса. В нашому навчальному закладі в Одесі теж розглядається питання щодо навчання на ці професії…»
Проте якщо вищезгадане опитування, яке має закінчитися вже наприкінці цього місяця – 31 січня, покаже таку потребу – служба зайнятості плануватиме відповідні заходи:
«За результатами цього опитування буде плануватися річна діяльність і бюджетний план Державної служби зайнятості. Тобто від потреб роботодавців ми будемо відштовхуватися, і тому дуже важливо, щоб вони якісно до цього віднеслися. Не просто «галочки» поставили навпроти професій, а потім скажуть: «Та це ми так…», а щоб це опитування дійсно слугувало нам поштовхом для конкретної допомоги конкретному суб’єкту підприємницької діяльності. І не тільки підприємницької, це і комунальні установи теж. Тому я звертаюся з проханням до керівників і до фахівців, які цим питанням опікуються на підприємствах, дійсно відповісти на ці питання. Їх там не багато, але вони допоможуть нам точно розподілити державний ресурс і не втрачати його зайве», – розповів Володимир Довгаль.
Відкриття офісу «Зроблено в Україні»
Вже найближчим часом при Ізмаїльській філії Одеського обласного центру зайнятості запрацює офіс «Зроблено в Україні».
Як пояснювали раніше це у Державній службі центру зайнятості, офіси «Зроблено в Україні» – це складова політики уряду з підтримки українських виробників. Вони є платформою для сприяння розвитку вітчизняного бізнесу та підвищення конкурентоспроможності українських товарів на ринках. Звернувшись до такого офісу, можна отримати фахові консультації, дізнатися про всі урядові та регіональні програми, якими можна скористатися одночасно. При цьому фахівці офісу не тільки консультують, а й супроводжують під час заповнення заявок та написанні бізнес-планів на отримання гранту.
Директор Ізмаїльської філії зауважив – консультувати людей там будуть не тільки з приводу різних державних програм, а й тих, які надають громадські та інвестиційні фонди з-за кордону. В цілому по країні, зі слів посадовця, працюють 80 таких офісів.
Також нагадаємо, що наразі українці, які купують товар з маркуванням «Зроблено в Україні», мають можливість отримати Національний кешбек у розмірі 10%. Програма діє на всі товари українського виробництва, включно з ліками та медичними виробами. Водночас підакцизні товари, такі як алкоголь і тютюн, не підпадатимуть під дію кешбеку. Така програма націлена на підтримку вітчизняного бізнесу, створення нових робочих місць, а також загалом підтримку економіки країни.
Володимир Довгаль додав, що такі офіси особливо доречні для тих людей, яким важко самостійно розібратися, як користуватися електронними послугами завдяки «Державі у смартфоні», або важливо при отриманні певних послуг одержати консультацію під час спілкування з реальними людьми – фахівцями.
Підготувала Амєлія МИЙНОВА