Практична реалізація обраного Україною курсу на євроінтеграцію актуалізує суттєві перетворення у професійну підготовки майбутнього фахівця. Зокрема, у сучасних умовах реформування вітчизняної системи освіти, інтенсивного розвитку українського суспільства значно зросла потреба у підготовці вчителів нової формації – компетентних, освічених, висококваліфікованих фахівців, конкурентоспроможних на ринку праці, здатних розбудовувати ефективну соціальну взаємодію, у тому числі носіями різних мов та культур. Саме тому формування іншомовної компетентності майбутнього вчителя набуває все більшої актуальності.
Принагідно зазначимо, що іншомовна комунікативна компетентність особистості стає провідною метою вивчення іноземної мови здобувачами закладів вищої освіти різних напрямів підготовки, а її використання як засобу міжкультурного спілкування і збагачення досвіду фахової підготовки – кінцевим результатом.
У цьому ракурсі й визначається, з одного боку, поняття «іншомовна компетентність» як таке, що включає здатність майбутнього фахівця здійснювати іншомовне спілкування у полікультурному середовищі, а з іншого – основу його успішного становлення в усіх без винятку галузях професійної діяльності.
Саме в такому сенсі принципову важливість набуває міжнародна академічна мобільність як невід’ємна складова якості професійної підготовки майбутніх фахівців та одним із пріоритетних напрямків діяльності Ізмаїльського державного гуманітарного університету.
Так, у рамках транскордонного співробітництва Ізмаїльського державного гуманітарного університету з Галацьким державним університетом «Нижній Дунай» тільки за останні роки було реалізовано десятки спільних міжнародних проєктів. Зокрема, і цього літа група здобувачів вищої освіти ІДГУ успішно пройшли перший етап навчального курсу із фахівцями лінгвістичного румунсько-українського центру транскордонного факультету університету-партнера («Dunărea de Jos», Румунія) за програмою міжнародної академічної мобільності. Традиційно ця міжнародна програма була повністю безоплатною для здобувачів вищої освіти ІДГУ.
Відповідно до програми міжнародної академічної мобільності відбулась низка професійних зустрічей із провідними фахівцями дослідницького центру «Limba noastră» (зокрема, із доценткою Джина-Аврора Некула, доценткою Джорджіаною Чоботару), проведені лекції та семінари-практикуми, які мали на меті поглиблення та урізноманітнення досвіду професійного іншомовного спілкування майбутніх учителів в умовах транскордонного, міжрегіонального культурно-освітнього співробітництва.
Під час контекстного навчання, здобувачі вищої освіти ІДГУ мали змогу не лише покращити персональний рівень лінгвістичної компетентності як рушійної сили іншомовної комунікації, а й особисто переконатися у перевагах прогресивної освіти сучасності, яка являє собою інноваційний транскордонний простір без усталених соціальних, мовних та культурних бар’єрів, що базується на засадах європейських ціннісних принципів – поліетнізму у поєднанні з тенденціями регіоналізації. Зокрема, студенти практикувалися у перекладі, брали участь у парних і групових видах діяльності, були залучені до роботи над кейсами, виконували різні види інтерактивних робіт з автентичною літературою, здійснювали спілкування на діалогічному рівні в межах фахової тематики.
Окрім дотримання традиційного формату аудиторного навчання, студенти мали змогу презентувати власний творчий доробок у вигляді власних проєктів, а також із приємністю провести час разом з румунськими студентами та викладачами, відвідавши культурно-історичні локації м. Галац (Румунія).
За результатами тижневої роботи всі студенти успішно склали підсумкові тести та отримали сертифікати про участь у програмі міжнародної академічної мобільності, які особисто вручив ректор університету-партнера Галацького державного університету «Нижній Дунай» – доктор технічних наук, професор Маріан Барбу, відзначивши достатньо високий рівень іншомовної підготовки здобувачів вищої освіти ІДГУ.
Заступниця декана педагогічного факультету,
кандидатка педагогічних наук,
доцента Надія Граматик