Сімейна майстерня в Одеській області виробляє двадцять видів крафтових олій
У місті Південне на Одещині вже понад чотири роки виробляють крафтову олію холодного віджиму з насіння різноманітних рослин і горіхів під ТМ OLEUM IMPERIUM. Наразі в асортименті 20 видів олій. Створив крафтову сімейну майстерню Артем Родіонов разом із дружиною Оленою. Журналісти AgroPortal.ua познайомилися з подружжям і їхнім бізнесом на виставці-конференції Food&NonFoodMaster-2025, де ТМ OLEUM IMPERIUM була представлена вже вдруге. Детальніше про сімейну майстерню розповіли на сайті аграрного видання.
«У нас крафтове виробництво, олію виробляємо власноруч і у невеликих обсягах, використовуємо преси, не застосовуємо жодних домішок. Олія виходить свіжа і має досить невеликий термін придатності. Наприклад, лляну олію потрібно вжити протягом двох місяців із моменту виробництва та протягом трьох тижнів після відкриття пляшки», – розповів Артем Родіонов, засновник крафтового виробництва олій холодного віджиму торгової марки OLEUM IMPERIUM.
Для тари розробили нову етикетку, яка має штрих-код, QR-код, технічні умови, всю необхідну інформацію. Тож наразі виробник може конкурувати на ринку крафтових олій холодного віджиму й гідно представляти свою продукцію.
Обсяги виробництва залежать від замовлень, які здебільшого надходять через соцмережі:
«Оскільки ми — крафтовий виробник, працюємо переважно через соціальні мережі, відповідно, скільки у нас замовляють продукції, стільки ми і виробляємо, потужностей вистачає. В середньому на місяць ми виробляємо 20 л олії, продаємо її в скляних пляшках місткістю 100 мл і 250 мл», — розповідає Артем Родіонов.
Процес виробництва олії вимагає значних зусиль і часу, потрібно вкладати кошти в обладнання, шукати клієнтів. Переробляти великі обсяги сировини, аби накопичувати готову продукцію, немає сенсу. Тож переробляють потроху, невеликими партіями і продають олію під замовлення, при цьому дефіциту сировини не відчувають.
Сировину для виробництва 20 видів олій залучають із різних куточків України та світу. Наприклад, льон і мигдаль купують у фермерів з Одещини. Артем Родіонов каже, що в області є багато аграріїв, які вирощують необхідну сировину. Також чимало сировини привозять з інших регіонів. Приміром, фундук частково приїжджає з Вінниці, також його замовляють з-за кордону. Крафтяр відзначає, що між українським й іноземним фундуком є різниця: смак і аромат у закордонного горіха більш виражені.
Минулого року до асортименту додали три види олій — чіа, макову, рижієву.

Як зауважує Артем Родіонов, усі види олій їхнього виробництва краще споживати в сирому вигляді у лікувальних цілях, як косметичні засоби, а також в їжу — наприклад, як заправки до салатів. Водночас для смаження така олія не дуже підійде:
«Продукти містять вітаміни та мікроелементи, які позитивно впливають на організм людини, підвищують імунітет, насичують жирними кислотами, прискорюють відновлювальні процеси. Для смажіння наша олія не дуже підходить, хоча до 80°С її можна нагрівати. Якщо ж температура буде вищою, олія гірчитиме, що може зіпсувати страву», – пояснює засновник крафтового виробництва.
Артем Родіонов мріяв створити кав’ярню разом із виробництвом і продажем олії та горіхів, і цей задум вдалося втілити.
«Відвідувач приходить до кав’ярні, замовляє олію відповідного виду, і поки її витискають, може випити кави, посмакувати горіхами, а потім забрати своє замовлення. Окрім олії, ми також продаємо велике різноманіття горіхів. Саме у кав’ярні реалізуємо частину своєї продукції, також продажі йдуть через наші сторінки у соціальних мережах», — розповідає крафтяр.
Експортувати олію не планують, оскільки вона має обмежений термін придатності. Для більш тривалого зберігання до олії варто додавати домішки, а це вже не буде чистим продуктом.

OLEUM IMPERIUM також пропонували співпрацювати з ритейлом, але для виробника це поки що невигідно.
«Ми можемо поставити олію на полиці, але якщо товар не продається, його повертають виробнику, і мені його потрібно буде реалізувати швидко, адже термін придатності короткий, тому така торгівля наразі невигідна для нас. Ми справляємося власними силами», – зазначив Артем Родіонов.
Якщо налагодиться продаж значних обсягів продукції вроздріб, тоді можна буде розглядати варіанти співпраці з ритейлом, додає власник виробництва. Проте він більше схиляється до того, аби відкривати власні невеличкі заклади, як-от вже наявна кав’ярня.

Фото – AgroPortal.ua, OLEUM IMPERIUM