Шахрайська схема з російським слідом: жителька Кілії ледь не перерахувала зловмисникам всі заощадження
Жителька Кілії ледь не попалася на “гачок” телефонних шахраїв та не перерахувала всі кошти з банківської картки. Про те, що вона розмовляє зі зловмисниками, жінка зрозуміла в останній момент. Щоб застерегти людей від чергової шахрайської схеми, своєю історією вона поділилася.
За словами кілійки, телефонний дзвінок з номера одного із мобільних операторів України надійшов, коли вона саме прийшла на роботу. Ввічливо та впевнено чоловічий голос повідомив, що турбує служба безпеки ПриватБанку, та що з її картки протягом останніх хвилин здійснено кілька транзакцій на територію росії.
При цьому зловмисники повідомили жінці її паспортні дані та назвали адресу проживання.
“Хочу зазначити, що роблять вони це дуже професійно. Ретельно підбирають час розмови, коли людина заклопотана, та говорять дуже впевнено. Тим паче, коли говорять про транзакції до країни-ворога, людина автоматично губиться. Якби не одна деталь під час розмови, я б попрощалася із власними заощадженнями”, – розповіла жителька Кілії.
З пропозицією допомогти захиститися від заборонених транзакцій та анулювати переказ на територію країни-агресора, шахраї запитали у жінки номер відділення банку, в якому було відкрито рахунок.
“Я їм назвала єдине відділення, яке є у місті, саме там я і відкривала картку. Але чоловічий голос сказав, що це не вірно, і зазначив, що номер вказаний у додатку “PRIVAT 24″ поряд із надписом viza, тобто, вони намагалися дізнатися мій CCV-код. У той момент я і зрозуміла, що ніяка це не служба безпеки банку, а чергові шахраї. Маючи досвід, бо не вперше намагаються обдурити, одразу ж заблокувала всі картки та звернулася до співробітників банку”, – розповіла кілійка.
В установі жінці допомогли з відновленням карток та нагадали, що співробітники банку ніколи не запитують номер, PIN-код і CVV-код картки.
“Хочеться застерегти людей бути обережними та не довіряти телефонним шахраям, особливо у наш важкий час”, – зазначила жінка.
До правоохоронних органів жінка не зверталася.
Додамо, що Центр протидії дезінформації при РНБО повідомляє про схожу шахрайську схему, на яку ледь не попалася жителька Кілії.
Власникам карток «ПриватБанку» з номера 044 364 53 20 телефонують нібито співробітники «служби безпеки «ПриватБанку», які повідомляють, що з картки клієнта «протягом останніх 20 хвилин здійснено кілька невеликих транзакцій на територію країни-агресора».
Зазначається, що аферисти пропонують скасувати переказ, зробити страхування від шахраїв, і тиснуть на людей, щоб вони негайно виконали їхні вимоги, зокрема записали голосове повідомлення і «верифікували» дані банківської картки. Для більшої певності називають свій «персональний номер», який нібито можна знайти на вебсайті «Привату».
У такий спосіб шахраї намагаються отримати дані клієнтів для подальших незаконних дій з метою заволодіння коштами. Працівники банку ніколи не запитують номер, PIN-код і CVV-код картки.
“Тож у жодному випадку не розголошуйте особисту інформацію та не здійснюйте фінансові операції під час дзвінків чи повідомлень від невідомих осіб. Зателефонуйте до контакт-центру банку та повідомте про зловмисників. Якщо ж ви стали жертвою шахраїв, зверніться до кіберполіції (https://t.me/CyberpolUA) або інших компетентних органів”, – закликають фахівці.