Експерт: російські удари по портах Великої Одеси мають точковий характер через велику кількість турецьких балкерів
Безпеку українського морського коридору багато в чому забезпечують суховантажі і танкери, які належать турецьким компаніям.
Таку думку висловив керівник моніторингової групи щодо санкцій і свободи судноплавства Інституту чорноморських стратегічних досліджень Андрій Клименко.
За його словами, приблизно 40% усіх суден, що виходять із портів Великої Одеси, так чи інакше пов'язані з турками. Грецькі менеджери контролюють 30% суховантажів і танкерів, ще 5% управляються китайськими компаніями, решта належать західним європейцям, переважно німцям.
«Балкери турецьких судновласників — елемент непрямого захисту, — каже експерт. — Уявіть собі, що буде, якщо російська ракета прилетить у турецьке судно, навіть якщо воно не під турецьким прапором, але має турецьких власників. Путін матиме дуже неприємну розмову з його другом Ердоганом».
За інформацією Клименка, серед суден, які постраждали від ракетних ударів по портах Великої Одеси, немає жодного турецького.
«Всі постраждалі судна належать судновласникам із Європейського Союзу. І це абсолютно не випадково — рф дуже добре знає, яке судно біля якого причалу швартується, що вантажить і хто його власник», — зазначив він.