"У льотчика були лічені секунди": експерт прокоментував втрату винищувача F-16
Втрату літака F-16, яка сталася сьогодні вночі, потрібно сприйняти спокійно, але є проблеми - використання винищувача під час знищення дрона може призводити до поломок, і, відповідно, втрат. Про це в інтерв'ю 24 каналу сказав полковник запасу ЗСУ, пілот-інструктор Роман Світан.
За його словами, застосування F-16 - не панацея, особливо, якщо врахувати кількість цих літаків, отриманих Україною.
"Однозначно ми їх будемо втрачати. Йдуть бойові дії, при веденні яких є допустимі коефіцієнти втрат. Без них - абсолютно ніяк. Причому, починаючи від помилок у техніці пілотування з льотчиками, закінчуючи технічними моментами, пов'язаними з експлуатацією літаків. Тому, що літак - це надскладна система", - акцентував Світан.
Він закликав ставитися "нормально, з розумінням" до того, що сталося, тим паче, що льотчик встиг катапультуватися, на що в нього були лічені секунди. За словами Світана, льотчик - "дуже дорога одиниця": крім того, що йдеться про людське життя, це ще й дорога підготовка фахівця високого рівня. Як зазначив фахівець, йому незрозуміло використання літаків такої складності, наприклад, для збивання дронів.
"Виводити F-16 на завдання зі знищення дронів, це як мікроскопом цвяхи забивати. Це просто у нас зараз немає тих систем, які повинні були з цими дронами боротися. Потрібні легкомоторні літаки, а F-16 - надскладний апарат, завдання якого перехоплювати надзвукові цілі", - підкреслив експерт.
Він пояснив, що на озброєнні F-16 є скорострільна гармата, але снаряди витрачаються протягом "кількох хвилин". Є ще ракети, але кожна коштує від 300 тис. доларів.
"Скільки він ракет підніме - ну, шість візьме..., а далі - гармата. І виходить, що літак використовується як літаюча гармата, з якої працювати по "шахеду" дуже складно. "Шахед" вибухає... Якщо його збили, а він не впав, а вибухнув, то під час швидкостей, під час заходу на ціль на коротких дальностях осколки (дрона - УНІАН) потрапляють у двигун літака", - пояснив експерт.