Більше половини найдорожчих брендів світу – американські

Більше половини найдорожчих брендів світу – американські

Вартість брендів, разом з іншими нематеріальними активами, такими як інтелектуальна власність та науково-дослідницькі розробки (R&D), у всьому світі досягла рекордного рівня — $80 трлн. Хоча оцінка цих активів є суб'єктивною за своєю природою, очевидно, що сьогодні вони відіграють більш домінуючу роль на ринках капіталу.

На цьому графіку від VisualCapitalist показані найцінніші бренди світу у 2025 році, згідно з щорічним рейтингом Brand Finance. Brand Finance проаналізував компанії на основі того, наскільки бренд генерує прибуток для кожної компанії, включаючи їхні дочірні підприємства. Серед ключових атрибутів, які розглядалися, — сила бренду, капітал бренду та інвестиції в бренд.

Незважаючи на мляві продажі iPhone у 2024 році, Apple продовжує домінувати в рейтингу, додавши $57,9 млрд до вартості свого бренду за рік. Загалом американські технологічні гіганти посіли чотири з п'яти перших місць, що, ймовірно, зумовлено їхньою повсюдною присутністю в повсякденному житті — від інтернет-трафіку та інструментів штучного інтелекту до онлайн-покупок та електроніки. З багатотрильйонною ринковою капіталізацією ці компанії вже давно стали впізнаваними та сильними брендами, хоча їм все частіше кидають виклик китайські конкуренти, такі як TikTok (7-е місце) і Temu.

Тим часом Nvidia вперше увійшла до топ-10 брендів за вартістю у 2025 році завдяки вибуховому попиту на свої чіпи (через штучний інтелект). Враховуючи інерцію, що оточує технології штучного інтелекту, вартість бренду Nvidia зросла на 98% і досягла $87,9 млрд, що є найбільшим зростанням вартості серед 50 найдорожчих світових брендів. З іншого боку, Starbucks і Tesla втратили найбільше від вартості своїх брендів, оскільки ці компанії не змогли задовольнити очікування споживачів. Для Starbucks вищі ціни компанії, а також зосередженість на продажах через додатки викликали негативну реакцію з боку клієнтів.

Примітно, що громадське сприйняття Ілона Маска та зниження репутації, особливо в Європі, вплинули на вартість Tesla. Проте лояльність у США залишається сильною: 90% власників Tesla заявили, що вони, ймовірно, залишаться з брендом протягом наступного року.
Джерело: comments.ua



Загрузка...