Два дні цифрової грамотності: воркшопи для вчителів у рамках проєкту «Математична швидка»(фото)
8-9 вересня 2025 року університетська команда проєкту «Математична швидка», розробленого студентами на базі Ізмаїльського державного гуманітарного університету в межах програми UPSHIFT (національну хвилю реалізує громадська організація «СКЦ Задзеркалля» за підтримки ЮНІСЕФ та Федерального міністерства економічного співробітництва і розвитку Німеччини через банк KfW), провела серію воркшопів, практичних майстер-класів для прогресивних вчителів Ізмаїльського району.
Метою проведення цих інноваційних заходів стало не лише ознайомлення вчителів із сучасними цифровими інструментами, а й формування компетентностей, впевнених навичок їх використання у щоденній педагогічній практиці.
8 вересня на базі Матроського ЗЗСО були проведені інтерактивні заходи «Цифрова грамотність для вчителя 2025».
Учасники та учасниці воркшопів розпочали роботу з інтерактивного знайомства та опитування у Padlet, поділившись досвідом використання цифрових інструментів. У теоретичній частині вони обговорили, що означає цифрова грамотність у 2025 році, нові вимоги МОН до цифрових компетентностей педагога, європейські стандарти DigCompEdu, реальні ситуації, коли цифрові навички критично необхідні.
Практичний блок воркшопів включав знайомство з чотирма ключовими інструментами: Canva – для інтерактивних презентацій та інфографіки; Padlet – для спільної роботи; Kahoot – для гейміфікованих тестів; Quizizz, LearningApps та інші сервіси для інтерактивних завдань.
Вчителі успішно працювали у своїх командах над вирішенням проблемних педагогічних ситуацій, створювали власні інтерактивні продукти та презентували їх. Завершилися воркшопи рефлексією у Padlet, де учасники та учасниці визначили сучасні цифрові інструменти, які готові використати вже найближчим часом у своїх місцевих закладах освіти.
9 вересня на базі Ларжанського ліцею були проведені інтерактивні заходи «Створюємо сучасні презентації».
Цей день був присвячений інтерактивному обговоренню тем якісних візуальних матеріалів для уроків. Вчителі обговорили принципи сучасного дизайну презентацій – мінімалізм, візуальні акценти, один слайд – одна думка та типові помилки у використанні PowerPoint.
Після презентацій теоретичної частини учасники та учасниці працювали з прогресивними цифровими інструментами: PowerPoint з оновленими функціями, Canva з готовими шаблонами, Google Slides для командної роботи.
Практична частина включала два завдання:
- Редизайн старого слайду – вчителі перетворювали перевантажені приклади на сучасні й зручні для ефективного сприйняття учнями.
- Створення власної міні-презентації на тему свого предмету.
Рефлексія відбулася на платформі Padlet, де педагоги ділилися своїми успішними практиками, враженнями та власними інсайтами.
Ці воркшопи засвідчили, що наші прогресивні вчителі готові до інноваційних змін, відкриті до нових цифрових практик та готові успішно впроваджувати інструменти на найближчих уроках для місцевих учнів.
Системна залученість студентів до реалізації таких проєктів є надзвичайно актуальною, бо в нашому південному регіоні саме на базі Ізмаїльського державного гуманітарного університету здійснюється професійна підготовка майбутніх фахівців з інформатики, комп’ютерних наук, математики, комп’ютерного моделювання та програмування.
Завдяки злагодженій реалізації професійної команди студентів ІДГУ, додатковому фінансуванню приватних інвесторів, прогресивний проєкт «Математична швидка» отримав новий етап сталого розвитку, забезпечення життєздатності довготривалих результатів та зосереджується на системному підвищенні цифрової компетентності місцевих вчителів півдня Української Бессарабії.
Максим Маланюк,
здобувач вищої освіти ІІІ курсу ІДГУ
Джерело: idgu.edu.uа