Два дні цифрової грамотності: воркшопи для вчителів у рамках проєкту «Математична швидка»(фото)
8–9 вересня 2025 року команда проєкту «Математична швидка», провела серію практичних майстер-класів для учителів Ізмаїльського району.
Проєкт «Математична швидка 2.0» за фінансової підтримки приватного інвестора, та є продовженням проєкту «Математична швидка», який реалізовувався в рамках програми UPSHIFT.
Метою заходів стало не лише ознайомлення вчителів із сучасними цифровими інструментами, а й формування впевнених навичок їх використання у щоденній педагогічній практиці.
8 вересня — Матроський ЗЗСО: «Цифрова грамотність для вчителя 2025»
Учасники воркшопу розпочали роботу з інтерактивного знайомства та опитування у Padlet, поділившись досвідом використання цифрових інструментів.
У теоретичній частині обговорили:
-
що означає цифрова грамотність у 2025 році;
-
нові вимоги МОН до цифрових компетентностей педагога;
-
європейські стандарти DigCompEdu;
-
реальні ситуації, коли цифрові навички критично потрібні.
Практичний блок включав знайомство з чотирма ключовими інструментами:
-
Canva — для інтерактивних презентацій та інфографіки;
-
Padlet — для спільної роботи;
-
Kahoot — для гейміфікованих тестів;
-
Quizizz, LearningApps та інші сервіси для інтерактивних завдань.
Учителі працювали у командах над вирішенням проблемних педагогічних ситуацій, створювали власні інтерактивні продукти та презентували їх. Завершився воркшоп рефлексією у Padlet, де учасники визначили інструменти, які готові використати вже найближчим часом.
9 вересня — Ларжанський ліцей: «Створюємо сучасні презентації»
Другий день був присвячений темі якісних візуальних матеріалів для уроків. Учителі обговорили принципи сучасного дизайну презентацій — мінімалізм, візуальні акценти, один слайд = одна думка — та типові помилки у використанні PowerPoint.
Після короткої теорії учасники працювали з інструментами:
-
PowerPoint з оновленими функціями,
-
Canva з готовими шаблонами,
-
Google Slides для командної роботи.
Практична частина включала два завдання:
-
Редизайн старого слайду — вчителі перетворювали перевантажені приклади на сучасні й зручні для сприйняття.
-
Створення власної міні-презентації на тему свого предмета.
Рефлексія відбулася на платформі Padlet, де педагоги ділилися враженнями та власними інсайтами.
Обидва воркшопи засвідчили: вчителі готові до змін і відкриті до нових цифрових практик. Багато хто вже після заходу відзначив, що готовий впроваджувати інструменти на найближчих уроках.
Проєкт «Математична швидка» отримав новий етап розвитку завдяки додатковому фінансуванню та зосереджується на підвищенні цифрової компетентності учителів, що є важливою складовою сучасної української освіти.
Максим Маланюк,
здобувач вищої освіти ІІІ курсу ІДГУ










