В Дунайському інституті НУ “ОМА” викладачі опановували антистерс-засоби (фото)

В Дунайському інституті НУ “ОМА” викладачі опановували антистерс-засоби (фото)

У межах тижня психології в Дунайському інституті Національного університету “Одеська морська академія” відбулася антистрес-сесія «Психічне здоров’я викладача у фокусі професійної рівноваги» для науково-педагогічних працівників як інституту, так і Дунайського фахового коледжу НУ “ОМА”.

Захід провела Олена Сорока – докторка психологічних наук, доцент, професор кафедри гуманітарних дисциплін, керівник Ізмаїльського відділення Української асоціації сімейних психологів України, практик, майстер, тренер-НЛП, МАК-експерт, сімейний психолог-консультант. Метою антистрес-сесії було надати викладачам дієві інструменти для збереження власного психологічного ресурсу, показати, як емоційний стан науково-педагогічного працівника впливає на ефективність навчального процесу, створити простір довіри для відкритого обміну досвідом і самопізнання та покращити комунікацію та якість взаємодії викладача з курсантом.

Протягом тренінгу учасники знайомилися з поняттям «ресурсний стан», вивчали ознаки професійного вигорання, працювали в парах і групах, аналізуючи, що надає їм сили, а що виснажує. Особливу увагу приділили технікам швидкої емоційної саморегуляції: дихальна вправа «Квадрат», метод заземлення 5-4-3-2-1 та коротка візуалізація «Мій ресурсний берег». Учасники створювали власні «ресурсні мапи» — чек-листи з особистими джерелами натхнення, які допоможуть повертатися до балансу в щоденній роботі.

Захід дав можливість не лише попрактикувати ефективні інструменти самодопомоги, а й обговорити реальні професійні виклики в колі колег, знайти підтримку та нові точки опори. Викладачі ділилися враженнями, підкреслюючи цінність тренінгу для своєї професійної діяльності. Багато хто відзначив, що захід нагадав про важливість турботи про власний емоційний стан і дав практичні інструменти для його регуляції. Інші висловлювали вдячність за можливість емоційного відновлення та взаємодії з однодумцями в атмосфері довіри.

Особливе значення учасники надали обміну досвідом і спільному рефлексивному простору, що сприяв глибшому розумінню взаємодії з курсантами, особливо в умовах стресу. Вони також відзначили, що такий формат заходів формує відчуття єдності та підтримки всередині викладацької спільноти. Учасники отримали чек-листи з практичними порадами щодо підтримки емоційного балансу, управління стресом і покращення комунікації з курсантами. Ці інструменти стануть у нагоді в щоденній роботі, сприяючи створенню більш комфортного й ефективного навчального середовища.

Захід став не просто тренінгом, а справжнім ресурсним простором, де викладачі змогли емоційно відновитися, відчути себе почутими та по-новому подивитися на свою професійну роль. Участь у таких тренінгах – важливий крок до збереження психологічного здоров’я освітян та покращення якості навчального процесу.

Джерело: izmnews.info



Загрузка...