В Ізмаїлі діток з особливими освітніми потребами вчили виготовляти ляльки-мотанки
Днями студенти першого та третього курсу Ізмаїльського державного гуманітарного університету (ІДГУ) під керівництвом завідувачки кафедри загальної педагогіки і спеціальної освіти, доцента В. Звєкової взяли участь у майстер-класі з виготовлення народних ляльок-мотанок «Зайчик на пальчик» і «Янгол на пальчик».
Захід відбувся на базі студії логопедичної та психологічної підтримки «Розмовляйко», інформуєпресслужба вишу.
Учасники ознайомилися з традиціями створення ляльок-мотанок, вивчили методику їх виготовлення та дізналися, як ці символічні обереги можуть допомагати дітям з особливими освітніми потребами (ООП). Саморобні ляльки, які можна носити на пальці, сприяють розвитку комунікативних навичок і дозволяють дитині виражати свої емоції та переживання у невимушеній формі.
Ляльки-мотанки мають давнє коріння в українській культурі й сьогодні набувають нового значення в педагогічній та корекційно-розвивальній роботі. Для дітей з особливими освітніми потребами процес їх створення є не лише творчою, а й терапевтичною діяльністю, що розвиває дрібну моторику, когнітивні здібності, емоційний стан і соціальні навички.
«Виготовлення ляльки-мотанки можна розглядати як арттерапевтичну практику, що допомагає дітям з ООП розвивати самостійність, впевненість у собі, покращувати самооцінку та встановлювати емоційний зв’язок із навколишнім світом», – зазначила Валентина Стойкова, яка провела майстер-клас.
Заняття проходило в межах навчальної програми проєкту «Інтеграція дітей ВПО в інклюзивну програму реабілітації», який реалізує Благодійний фонд «Агенція розвитку та інвестицій південного регіону» у партнерстві з ChildFund Deutschland за фінансової підтримки Baden-Württemberg Stiftung у рамках програми Perspektive Donau. Партнер проєкту в Україні – Ізмаїльський державний гуманітарний університет.
Джерело: rayon.in.ua