ГОСТРИЙ КАДРОВИЙ ГОЛОД НА ТОРГОВОМУ ФЛОТІ НАМАГАЮТЬСЯ "ВИЛІКУВАТИ" ПІДВИЩЕННЯМ ЗАРПЛАТИ
Якщо у світі сьогодні спостерігається тенденція в дефіциті штурманів, то українські крюїнги перебувають в активному пошуку - механіків. Про це інформує Seafarers Journal, посилаючись на Вісник Крюїнга.
За різними оцінками, в Україні налічується від 150 000 до 200 000 моряків, і найбільший кадровий голод сьогодні відчувають компанії щодо механіків. Запити крюїнгів - цьому підтвердження.
На сайті ukrcrewing.com.ua у липні 2024 року крюїнгові компанії розмістили 1924 відкритих вакансій на різні позиції, згідно з якими зроблено висновки:
левова частка вакансій припадає на балкери, контейнеровози і general cargo;
найчастіше крюїнги шукають співробітників на ро-ро, судна танкерного флоту, рідше - в офшорі;
абсолютним лідером за затребуваністю залишаються старші механіки, старші помічники і другі механіки;
спостерігається тенденція, що з кожним роком вимоги до хорошого фахівця - зростають.
Згідно із запитами роботодавців, сьогодні окрім звичних обов'язків, комсклад повинен розбиратися:
у цифровізації систем судна;
знати основи штучного інтелекту, який також активно впроваджується в роботу, забезпечуючи якісну, ефективну і безпечну експлуатацію суден;
професійні обов'язки зростають, якщо механік працює на величезних танкерах, що перевозять величезну кількість нафтових, газових або хімічних вантажів (тут ще більше спеціалізованого обладнання, установок і систем, які треба регулярно обслуговувати, оглядати й ремонтувати).
Гостра нестача моряків певних посад породила в галузі небувалу кризу.
Для її розв'язання зроблено такі кроки:
пропонується онлайн навчання українських моряків;
надання допомоги з отриманням паспорта моряка і сертифікації в Польщі, Нідерландах, Литві, Хорватії, Канаді та в низці інших країн (наприклад, ITF Seafarers' Trust і Профспілка працівників морського транспорту України (ПРМТУ) розробили програму для кадетів, яка дає змогу завершити навчання й отримати литовські та українські сертифікати компетентності);
українським морякам надали можливість працювати на суднах під прапором Канади, якщо вони отримають схвалення від Transport Canada (це за умови, що вони отримали сертифікати STCW через морську академію, розташовану в Україні);
Панамська морська адміністрація підтверджує, що прапор Панами приймає моряків з України для отримання панамського паспорта моряка віддалено через Seaman Solutions;
спостерігається тенденція на тривалі контракти та короткі відпустки, що частково компенсує невелику кількість моряків, які все ще залишаються в Україні та не можуть виїхати.
Представники консалтингової агенції Drewry називають сьогодні ключовим мотиватором роботи в морі - фактор підвищення зарплат, який спонукає утримувати вже наявних моряків на флоті, а молодих курсантів вивчати морську справу. Це, на думку експертів, привабить українців, які переїхали до Європи і починають нове життя.
"Роботодавці шукають альтернативні джерела, щоб заповнити прогалину, тому заробітна плата почала демонструвати високу волатильність (коливання, нестійкість). У таких сегментах, як контейнеровози і судна поставок, уже спостерігається зростання ставок зарплати на тлі високого попиту на кадри. Ми очікуємо зростання ставок і в інших сегментах", - підкреслили в консалтинговому агентстві.
Джерело: www.seafarersjournal.com