Чому насправді літаки зафарбовують у білий колір: причина вас здивує

Чому насправді літаки зафарбовують у білий колір: причина вас здивує

Якщо глянути на літаки, то багатьох із них об'єднує одна характерна риса. Більшість з них пофарбовані в білий колір.

Хоча кожна авіакомпанія має унікальну ліврею (тобто фірмовий знак на зовнішньому оздобленні літака, що складається з певного набору кольорів та графіки), більшість фюзеляжів пофарбовані в білий колір, і на те є вагома причина, пише Travel + Leisure.

"Більшість літаків пофарбовані в білий колір, тому що цей колір відбиває сонячне світло, зберігаючи прохолоду і мінімізуючи теплові пошкодження", – розповідає Travel + Leisure колишній пілот Ден Бабб, нині професор Університету штату Невада в Лас-Вегасі.

Подумайте про те, як сильно нагрівається припаркований автомобіль, коли він стоїть на сонці – те ж саме стосується і літаків. І кожен, хто живе в теплому кліматі, може сказати вам, що темні машини нагріваються значно сильніше, ніж світлі.

Враховуючи розміри літаків, на їх охолодження потрібно значно більше енергії, ніж на охолодження автомобіля. Ніхто не хоче провести годину, сидячи в духовці під час посадки. Крім того, на крейсерській висоті літаки піддаються більш інтенсивному сонячному випромінюванню, а біла фарба може допомогти відбити його.

Цікаво, що літаки не завжди були пофарбовані в білий колір. На початку історії авіації багато літаків взагалі не фарбували, демонструючи свої поліровані алюмінієві корпуси, але тенденції почали змінюватися в 1970-х роках.

Відтоді, як Air France представила першу "євробілу" ліврею у 1976 році, повністю білий колір фюзеляжу стає все більш стандартним для світових авіакомпаній", – розповідає T+L історик авіації Ши Оуклі (Shea Oakley). – Цей процес лише прискорився у 21 столітті, коли значно зросло використання композитних матеріалів у будівництві авіалайнерів.

Композити, на жаль, не мають такого витонченого металевого вигляду. American Airlines була однією з небагатьох авіакомпаній, яка зберегла свою поліровану ліврею з голого металу до 2013 року, хоча зараз у неї теж є пофарбовані літаки.

З усім тим, літаки не обов'язково мають бути білими, і деякі авіакомпанії обирають різні кольорові схеми для своїх літаків – згадаймо, наприклад, синій колір Southwest та жовтий Spirit. Деякі авіакомпанії також фарбують окремі літаки в особливі кольори, як, наприклад, Air New Zealand, що має повністю чорний літак. Але є один помітний виняток.

На Concorde вплив сонця в поєднанні з теплом, що генерується аеродинамічним тертям на швидкості 2 Маха, змусив дизайнерів літака нанести дуже світловідбивне загальне біле забарвлення, щоб зменшити це тепло,
– розповідає Оуклі.

Лише один літак був пофарбований в інший колір. У рамках маркетингової угоди з компанією Pepsi, літак Air France Concorde був пофарбований у синій колір Pepsi у 1996 році.

"Блакитний колір Pepsi Air France Concorde мав гарний вигляд, але польоти зі швидкістю 1350 миль на годину довелося обмежити до 20 хвилин. Літак залишався в цьому кольорі лише два тижні", – каже Оуклі.



Загрузка...